Skip to main content

Liftchallenge #40

Scroll down for English please; I wrote this post in Dutch and English. Thank you!

Ai ai  het is wel heel lang geleden dat ik kaartjes heb gemaakt, dat er iets te plaatsen viel op mijn blog en meedoen met een challenge zat er al he-le-maal niet in....

Waar ik nou zo druk mee was? Examens doen, de tuin opkalefateren na een véééél te lange winter, in April alsnog de griep (Gatver! En ik maar zeggen dat ik die dans gelukkig was ontsprongen. Dat zeg ik nooit meer....), full time werken, logeren bij familie, bij vrienden op bezoek, Marcel werd 50, het feest daarvoor voorbereid ( was gewéldig!)

Ja en dan ein-de-lijk is er weer tijd. Om te doen wat ik zo superleuk vind. In een hobbykamer voor mezelf waar ik alles bij de hand heb,. En ik de afgelopen maanden de nodige stempels, papier en andere spulletjes voor heb gekocht maar waar de tijd me simpelweg ontbrak.

Maar héhé; ik ben weer aan de freubel! En gisteren en vandaag gelijk maar in totaal 5 kaarten gemaakt. Aan inspiratie geen gebrek en dan gaat het eigenlijk vanzelf!

It has been too long since I made a card, or posted something on my blog and submitting a card for a challenge was neither possible.

What kept me busy? Exams, cleaning up and working in the garden after a very long winter, got the flu in April, working full time, spending time with family and friends. And preparing a birthday party for Marcels' 50th birthday  last Saturday. We had a big party on Sunday. It has been a wonderful day and Marcel loved it!

But finally; I have more time. To do what I really love, in my craftroom surrounded by all my stamps and supplies. I bought quite a few stamps and papers lately but did not have the time to cut a few papers and ink up my stamps.

And I am in the mood:) I started yesterday evening with the first card and now I finished 5 cards. Lots of inspiration and it all went so easy and quick!

Mijn eerste kaart heb ik gemaakt voor de Lift Challenge. De kaart is voor een collega die onlangs is verhuisd.
I made my first card for the Lift Challenge; sending it to a colleague who recently has been moved into a new home.


En deze kaart moest gelift worden:
And we're supposed to lift this card: 


Ik kon wel uit de voeten met dit ontwerp en deze uitvoering....
This card is right up my alleye and easy peasy to lift....

A few details:




And here is my card:




Maak er een mooie avond van!
Enjoy your day/evening!
Stella

Paper         SU "Twitter Pated", white cardstock
Ink             Memento Espresso Truffle
Stamps       Papertrey Ink "Wreath for all seasons"
Twine         The Ribbon Reel
Tools          Heart and circle punch, paper cutter
                  Martha Stewart scalloped border punch
Other         Adhesive foam


Comments

Jeanneke said…
Ik heb het alweer gezien, Stel: jij verleert het nooit hoor!!
En alles wat lang wacht, is bijzonder. Zo ook je nieuwste kaart.
Een pracht exemplaar.
Liefs,

Jeanne.
Lynne K said…
It's great to see you have some time for crafting again, Stella. Sometimes other things in life just have to take precedence, don't they? It's been the same for me lately! I love the pretty papers and colours you have chosen for your card. Gorgeous!

Lynne xx
Gerdine said…
Goed jeweer in blogland terug te zien! Leuke lift, mooi papier en stempels gebruikt! Benieuwd naar de andere kaarten. Groet!
Sasha said…
Great to see you creating and blogging again, Stella. There are always times in our lives when we have to put crafting away for a little while.
Your card is a really lovely design. I love your stamping, papers and fabulous punched border xx
Heather Jensen said…
So happy to see you back to stamping. I sure have missed you. Both of these are great. :)
Beautiful Stella! Love the twin treatment and lil' heart! Hope you have a Happy Mother's Day! hugs
Cornelie said…
Gezellig dat je er weer bent! Iedereen heeft wel eens zo'n drukke periode toch? Je kaart s mooi, en wateren prachtig papier zeg! Dank je wel voor het meedoen!!
M@rjan said…
Fijn dat je weer meer tijd hebt na alle drukte. Ook wel heerlijk om weer eens onbekommerd te kunnen hobbyen, hè?
Je kaart voor onze Liftchallenge is heel mooi, zelfs chique vind ik hem! Prachtig papier is het zeker en wat een schattig hartjesdetail. Fijn dat je meedoet met ons.
Ros Crawford said…
Hi Sweetie ... so lovely to see you creating once more ... And what a fabulous card this is ... sounds a terrific challenge too! I do hope you are back to stay xxxx
Irene said…
Hoi Stella,

Mega druk en ziek, ja dan komt het er even niet van maar gelukkig heb je de draad weer opegpakt en deze lift is meer dan geslaagd!! Nu niet meer zo lang weg blijven hoor!!

xx Irene
Sue Lelli said…
I have MISSED you! Your card is such a great lift and the blue is more suited to you! LOVE that sentiment!
Wendy ten Hove said…
Leuk! Fijn dat je weer tijd hebt om creatief aan de slag te gaan! Ik ken het probleem, dan gaan er opeens allerlei dingen voor en vliegen de weken voorbij! Maar gelukkig blijft de hobby en het bloggen gewoon op de achtergrond meelopen, om weer op te pakken als je er tijd voor hebt! Mooie kaart!!
Groetjes, Wendy
Gitte said…
It is good the have you back in blog-land. Your cards are so beautiful. Have a sunny weekend :o)
Je@net said…
't Is net als fiets...dat verleer je ook niet :o)
Fijn dat je weer tijd had om lekker aan de freubel te gaan. Super leuke kaart geworden, Stella.
Ira Huberts said…
Goeie lift! Mooie kleurencombi ook! Van harte met Marcel's verjaardag, fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad! Dus je bent weer in een wat rustiger vaarwater beland, is wel zo prettig hè? Geniet van jullie weekend, liefs, Ira
irascreacorner.blogspot.nl
~Tammy~ said…
Beauty! Both cards are just lovely! So happy to see you again! If you would line to take a little trip and come do my gardening that would be great!! :-)
PapierGirl said…
My, you have been busy! I am glad that you finally had some time to yourself where you can create such beautiful cards! I have missed you!!

{{hugs}}
Pauline said…
Gorgeous cards Stella!
Sandra1968 said…
Leuk om jouw mooie kaarten weer voorbij te zien komen :-).
Maar ik kan me voorstellen dat het in drukke periodes even op een laag pitje heeft gestaan. Maar dit zijn weer erg leuke kaarten!

Groetjes,
Sandra
Marit said…
Ooh, deze is ook mooi! Het papier is zo leuk....en dan dat lieve kleine hartje, maakt de kaart echt af!

Groetjes,
Marit
Oh, I absolutely love the sketch of this card, Stella, and the dainty little heart you added! I have to Pin this. :)

Happy Birthday to dear Marcel, and it sounds like you have been so busy living life. Sorry that you were sick with the flu. That will really set you back on everything.

HOpe you are feeling better by now. And though it's an American holiday we just had, a Happy Mother's Day to you!!
Kirsty Vittetoe said…
I am loving your wonderful work!