Skip to main content

Papercraft Star # 160

Ik ben eigenlijk nog nooit zo vroeg begonnen maar dit is mijn eerste kerstkaart van 2013. Ja ja zou het dan dit jaar wel lukken? :)

Deze kaart is gebaseerd op de challenge bij de Papercraft Star Challenge die deze week als thema de kleur blauw heeft. Mijn favoriete kleur; in al zijn tinten. Van diep donkerblauw tot blauw-groen en alle schakeringen daar tussen in. Zo'n challenge is eerlijk gezegd voor mij een makkie!. Hier is de foto inspiratie




Nou kon ik natuurlijk een aantal tinten kiezen maar ik heb gekozen voor papier in één tint blauw; gecombineerd met off-white. Uiteindelijk viel mijn keus op papier waar ook een tikje rood in zat; steekt prachtig af. Als ik hiermee niet voldoe aan de challenge zou het jammer zijn maar ik ben erg happy met het uiteindelijke resultaat:




Fijne avond!

Groetjes,
Stella



Materiaal:
Papier: Roomwit cardstock, paper pad van Lilybee design (Christmas cheer)
Tekst stempel Over under easy holiday additions (PTI)
Inkt: Rhubarb Stalk van Memento
Stansen: kerstboom uit de set " in the meadow"  en een rand stans (beiden PTI)
Ster van Spellbinders
Overig; Knopen en vilt uit mijn eigen voorraad, wit scrappers floss, draadje lichtblauw DMC, pailletjes uit een card kit , twine van de HEMA, glue dots van de Action.













Comments

Audrey Pettit said…
Oh, goodness, how beautiful, Stella! Of course you would do wonders with a blue challenge, it being your favorite color...but look at you embracing the red lately! LOVE it! Love the heart border at the top and love the pretty trees. So cool how you did the "shadowing" of the tree. And I truly adore that stamped sentiment. Adorable!
And thanks so much for your sweet email the other day! Totally made me smile!
Sue Lelli said…
Now THIS looks like a Stella card! LOVE LOVE LOVE the blues and the trees and that you are getting ready for Christmas! THX for playing with us at Papercraft Star!
Sasha said…
Fabulous Christmas card, Stella. I love those papers, your lovely embellished Christmas trees xx
Mona Pendleton said…
Beautiful Christmas card Stella! Love all the little buttons and the heart trim!
Hello Stella!! Yeah... I always remember that blue or soft blue is your favorite color!! This card is absolutely fabulous! Love it!! :)))
M@rjan said…
Ja, heel mooi! De niet traditionele kleuren ook, de mooie boompjes, de kleine details, super! Deze kleuren vind ik altijd erg mooi bij elkaar.
Ros Crawford said…
Oh wow! Stella this is so pretty! I adore the tree and the touch of felt with the beautiful buttons ... and Yay! to you using red ... I know you find this difficult ... Stunning!
Sending much love to you ...Thanks so much for playing along at Papercraft Star!!
Geri said…
First of all...I'm scrolling from the bottom up and didn't realize there was the blue/gold card on the previous post until I had already commented...loved that one, too! I really love this Christmas card...it's done in one of my favorite color schemes, and I love the soft looking trees with the understated embellishments! I know you don't have as much time for all this blogging stuff lately, but this would look so pretty linked up with the Festive Friday 'peace' creations!!! We would be delighted to have you!
Sandra1968 said…
Een superleuke kaart!
~Tammy~ said…
Stella, THIS is GORGEOUS! So you and Blue! I think you nailed this challenge...it has your name written all over it girl! LOVE LOVE this to pieces!
Ira Huberts said…
Kan er niets aan doen, maar ook ik vind deze kleurencombi voor Kerst altijd zeeeeer geslaagd! Erg leuk, die kleine knoopjes op je boompje, heb je meteen de boel goed versierd! Ik moet ook hoognodig eens gaan nadenken over de Kerstkaarten, hoop dat ik er net als jij iets moois van weet te brouwen! Liefs, Ira xox
Ira’s Crea Corner
Thea said…
Beeldschoon Stella, waar knoopjes al niet goed voor zijn. Prachtige kleurtjes, krijg bijna zin in de winter maar eerst nog de warme herfstkleuren.

Liefs Thea
xx
Linda R said…
What a gorgeous card. I have to say you rocked this challenge.

Hugs~
Kirsty Vittetoe said…
Beautiful! Just a sweet and wonderful creation!
Gerdine said…
Wat een mooie papiertjes heb je gebruikt! Gaaf kaartje zo!
Je@net said…
Wat een prachtige kaart, Stella, heel erg mooi!
Maria said…
Just gorgeous, Stella! So pretty in blue, which I know is one of your favorite colors!:-) Very well done! Hope all is well...take care...hugs!
Jody and Stan said…
Love your Christmas Card! So pretty! New Follower.

Jody