Skip to main content

Birth announcement and

The struggling with taking photos without daylight..... No I am not complaining but the difference between daylight and artificial light is HUGE. I love bright photos but  getting home after work leaves me no opportunity to take photos with daylight. That kept me on my toes :) After endless editing (I am not that good in editing...) I decided to post my first "evening photo"

Recently we received a birth announcement and the moment I saw that cutie:) I decided to lift that card.
(Or is it casing a card? My english is not that great; sorry...)
This is the birth anouncement:



I grabbed some papers from Eline Pellinkhof, soft blue and white cardstock, my favorite Papertrey Ink baby die, a little birdie die from Marianne Design and some sequins. The stamped sentiments are from  the Wonderful Words baby set from Papertrey Ink and stamped with Memento Espresso Truffle.





It is really fun to get back to cardmaking. I want to try all kinds of things, designs, styles and sketches. There is a lot to learn and try! 
What have you been making lately? 

Till soon!
Stella



Comments

Je@net said…
Wat heb je dat mooi gedaan, Stella, super!
Dit blog is van said…
Wat een mooi kaartje. jammer dat ik deze niet meer kan ontvangen.
;-)
Irene said…
Het geboortekaartje is enig maar jouw take on it vind ik ook super Stella, lief en stoer tegelijk!!!

xx Irene
Sue Lelli said…
Love your take on the announcement! Aren't you glad it was a boy so you could use blue?!!
Marit said…
Prachtig Stella!
Ros Crawford said…
Oh my this is so pretty ... I love it - That is one of my favourite papers too ... Fabulous card!
M@rjan said…
Leuk papier heb je ervoor gebruikt! En wat past het mooi bij het origineel! Net als jouw kaartje heeft dat iets stijlvols. Heel mooi en apart kaartje, Stella!
Audrey Pettit said…
Love it! So absolutely adorable and sweet for a new baby boy!
Kirsty Vittetoe said…
I like that your creation matches the birth announcement, so thoughtful! and we are glad that you get back to cardmaking as well, that means we are getting all the wonderful inspiration! Sweet work there Stella!
Sandra1968 said…
Een superleuk gelifte kaart!
Groetjes, Sandra
Cornelie said…
Super mooi en je engels..ik wou dat ik t zo sprak!
Ik ben vandaag heerlijk bezig geweest. Een opdrachtje voor Oma Dee gemaakt en heerlijk met mn nieuwe stempels van Clearly Besotted experimenteren. Hoofd loopt over. Tijd tekort!
~Tammy~ said…
I have those same struggles too! This is a beautiful announcement Stella!
Ira Huberts said…
Nou ja zeg, wat stóer! Het geboortekaartje zelf is al heel erg mooi, maar zoals jij dat dan weer hebt verwerkt in jouw kaart vind ik wel helemaal top! Het is dat jij het hier zegt, maar anders zou ik zeggen dat de jouwe zo van de drukker vandaan komt! Liefs, Ira xox
Ira’s Crea Corner
Gerdine said…
Superlift!! Heel gaaf gedaan! Ik begrijp je frustraties over die foto's helemaal! Ik heb vanmiddag zelfs op mijn buik op de grond gelegen. Telkens maar weer proberen om een goede, scherpe en mooi belichte foto te krijgen :)
Sasha said…
I love your take on the birth announcement card, Stella. Just perfect for a baby boy.
Your English is outstanding! I feel ashamed that I can only speak a little Spanish and Portuguese, (just enough to be polite) xx