Skip to main content

Lift challenge #61

Does this sound familiar? Participating in a challenge and looking for a paperclip because you want to use it on a card? Something as small as a paperclip kept me busy for almost an hour; I did not find one in our house....grrr...... I used something different on my card.

This happened to me creating  my card for the challenge at the Lift Challenge. I am so honored to be one of the top-3 in the previous challenge.  And of course; I had to play along again! We're aupposed to lift this card:



And again a card with lots of white but definitely in my comfort zone.....
Instead of a paperclip I used a wooden heart and a flower instead of a butterfly.The leaves are cut from thin cork,  The background is made with an embossing folder.And instead of a white "tag" I used a piece of an old Prima paper in an attempt to decrease my paper stash. I know; it's a small piece:) I do not have a "note pad"die and used a tag die.




Here is my card:




Have to catch up with blogging; till soon!
Stella



Supplies
Bazzil shoppe cardstock (Marshmallow).cork sheet, hemp cord and sequins from "bij oma Dee"
Prima paper "Botanical Garden"
Honeycomb embossing folder by Stampin' Up
Fresh Foliage die from Memory Bos ( I used a small part of this die to cut the leaves)
Fishtail and tag die from MFT
Sentiment from the Mega Mixed Messages set 
and Beautiful Blooms die II by Papertrey Ink
Memento Ink Grey Flannel
Wooden heart from Xenos, button from my stash
Dimensional foam tape and glue

Comments

Kelly said…
love the embossed background!
Linda R said…
I just love your version of this card. It is beautiful. I had to smile when I read that you spent an hour looking for a paperclip. That sounds like something I would do.

Hugs~
Kirsty Vittetoe said…
A gorgeous card Stella, and I LOVE your colours, makes a nice change from the original card you were lifting!
Ingrid Reyners said…
Wat mooi gemaakt Stella, het geemboste gedeelte en het label super mooi. Ook een goede lift van de liftkaart is het geworden zeg. Groetjes, Ingrid.
Marjan Küppers said…
Zo leuk dat je weer meedoet! En weer met zo'n mooie lift! Prachtige achtergrond, de tag met de strakke bloem oogt heel stylish. Mooi Stella! Dank je wel voor het meedoen!
Jeanneke said…
Het wordt steeds erger met jou :>)
Wat een mooie kaart weer, Stel.
Liefs,

X Jeanne.
Je@net said…
Wow...ook dit is weer een pracht van een kaart, Stella.
Heel erg mooi gedaan!
~Tammy~ said…
Yes, I can relate! I spent an hour yesterday looking for a stamped die-cut! I honestly did not want to have to color again. Low and behold it was in my die-cut binder caught up with my dies! Ugh! The last and final place I checked.

Your card is smashing! Love all the white and embossing Stella!
Sue Lelli said…
LOVE your version ~ of course the blue and the flower and the embossing!~ So FAB! And the paperclip story made me groan thinking of similar experiences!
Audrey Pettit said…
You sound like me searching for a paper clip for an hour! ;) But even without one, this is truly a perfect take on that sweet card, and really beautiful! I love your embossed pattern and love the flower. The little heart is adorable, too!
Ira Huberts said…
Ha ha ha! Sorry Stel, maar ik moest hier zó om lachen! Moest meteen denken aan onze oude buurman, die dacht nog een pot inktvullingen te hebben, hij zoeken en zoeken, niet gevonden uiteraard. Naar de Hema, vullingen gehaald, komt-ie thuis, wat vindt-ie? Ja hoor, die pot ;-) Dus ja, nou ben ik benieuwd of je alsnog je paperclips hebt gevonden? Om een lang verhaal nog langer te maken: ik ben blij dat je voor je hartje hebt gekozen, veel leuker!! En liever!! Is dat trouwens de hexagon-achtergrond van de Boekenvoordeel? Heb die embossing folder nl. pas daar gevonden ;-) Liefs, Ira xox
Ira’s Crea Corner
Petra Tillmann said…
Super kaartje, Stella!
Paulien said…
Prachtig Stella!!
Davi said…
Beautiful STella! The embossing is very pretty and the little touch color with the dotted dp gives such a soft look and the flower is perfect with it :)
Nadine said…
Ik ga je morgen in het echt ontmoeten :), maar vandaag keek ik nog even op je blog en zag ik deze gave liftkaart, heel mooi! Fijn dat je weer met ons meedoet en tot morgen!
Maria said…
Gorgeous creation, Stella! Love all the white and embossing! Perfect touch and balance with final elements!
IngeC said…
Wat een prachtige kaarten maak jij. Een bron van inspiratie voor mij.
Groetjes
Inge
Cornelie said…
Nu weet ik welk persoon er achter deze prachtige zachte kaarten en vaak met een tikkie romantiek zit.
Het is weer een beeldschone lift!
Dank je wel Stella, en leuk om je te hebben ontmoet!
Dora said…
hoi Stella,
via de liftchallenge op je blog. gefeliciteerd met het winnen van de challenge. een hele mooie kaart gemaakt.
ik vond het erg leuk om je te ontmoeten. gezellig!
ik kon natuurlijk ook even aan judith vragen, welke blog je had maar ik zag de naam 'Stella'bij de liftchallenge staan. en ik kom niet zo vaak de naam 'Stella'tegen, dus ik dacht: het zal toch niet.... en ja wel hoor! wat leuk om je ook hier op het blog je tegen te komen. ik heb even rondgesnuffeld. mooie elegante kaarten maak je. heel andere stijl dat ik ze maak. dit is ook de stijl waar judith van houdt. gaaf!!
ik blijf dat knap vinden, om zo rustig van tierelantijntjes te houden en dan nog de elegantie te behouden. de mooiigheid van de kaart.
en wie weet...tot ziens. I hoop dat de terugreis ook goed is verlopen. een hele fijne dag en een goede dag toegewenst.
groetjes Dora
Wendy ten Hove said…
Mooi geworden, Stella! Leuk met die kurk blaadjes! En een fijne rustige kaart zo, erg mooi. Was super je afgelopen weekend te ontmoeten in het echie! Een erg gezellige creatieve dag weer zo. Zo fijn!!
Prettige week nog ook.
Liefs, Wendy
Inge Groot said…
Prachtige kaart in mooie rustige tinten Stella!

Vond het heel leuk om je te ontmoeten verleden week Zaterdag, je bent een gezellige kletskous en bakt heerlijke appeltaart ;)

Fijn weekend!
Ah, this is so pretty, Stella. I think it's a great lift of the other card (which is also beautiful). The grayish blue you used is just perfect! I love that color. The honeycomb background gives such a wonderful feel to the card...you want to reach out and touch it. :)