Skip to main content

Cleaning up and the Liftchallenge

Hello!

Yesterday evening after Skyping with Ros
 (it was fun dear!)
I decided to declutter my craft room.
My goal for 2016 is to use up more patterned 
papers and I decided to sort them out.
There's quite a pile that I am going to give to others.
Such a relief; I just had too many and I love
 to work with cardstock, dies, stamps and inks.
I use patterned paper from time to time
 but not as much as I did a few years ago. 
Now I have a -small- collection that I will use.
I also sorted out my
 embellishments, ribbon and stamps.
My room is completely decluttered and I'm happy:)

Today I made a card for the current Liftchallenge.
We're suppposed to lift this card: 



And make a corsage
with the sketch in mind: 

Instead of patterned paper I embossed 
my card base with a honeycomb folder. 




The stitched leaf is cut from a
 color sample from the paint store. 
(We're going to build a new coat rack in the hall;
I love this color but it won't work in our hall:)
A heat embossed feather, a wooden leaf
and a "Swoosh" sentiment from Papertrey Ink.
I love these dies and it's a different way 
of adding a sentiment:




Thanks for stopping by!
Stella


Supplies
Paper:
Bazzil Cardshoppe 
Marshmallow white 
&
Alpaca
Paint sample from the paint store
Dies:
MFT stitched rectangle
Papertrey Ink Swoosh die
SU feather die & stamp
Other:
Zing embossing powder
SU wooden leaf
Queen & Co metallic nailhead
Rhinestones


Comments

Donna said…
Stella... This is gorgeous :)
I can't believe it only took you a day to declutter. You should hire out your skills as I've read many crafters complaints of having too much stuff!!!
Mariken said…
Jeetje, wat is dit weer ontzettend mooi! Hoe verzin je het toch iedere keer weer?!
Rustig, helemaal in balans, echt onwijs gaaf!!
Greta said…
Brilliant design & gorgeous colors, Stella! My goal is to declutter & reorganize all my craft stuff, but it's going to take me all year!
Evy G said…
Ik vind je kaartje prachtig! Mooi met die zachte tinten! Mijn knutselmateriaal moet ik ook eens opruimen... Maar ik kan het moeilijk weggooien of denk vaak: ooit komt het nog eens van pas! Als je wil ruilen, zeg je het maar. Stuur ik je wat hertjes-afdrukjes mee ;-) of maak een verkooppagina op je blog? Ik zou klant worden, haha :-)
Danielle said…
Ik was al heel benieuwd naar jouw versie van deze liftchallenge, prachtig Stella! Ik vind jouw stijl geweldig! Heerlijk dat je zo opgeruimd hebt, geeft ruimte en rust.....
!neke said…
Stella, dit is heel mooi geworden!
En hoe herkenbaar ..... Te veel dp papier.
Soms moet de bezem er door!
Cornelie said…
Prachtige lift! Erg mooi gedaan zeg!
En ja, soms denk ik ook, zal ik eens wat weggeven...maar zolang ik het nog kwijt kan ;-)
Ook ik gebruik een stuk minder dessin papier, maar ik blijf er een zwak voor houden.
Super leuk dat je weer met ons mee doet Stella, dank je wel!
Je@net said…
Wat een mooie kaart, Stella. Prachtig ook die zachte tinten!
Een hele mooie lift Stella. Lekker dat je zo goed op hebt kunnen ruimen, dat is dus iets waar ik niet goed in ben hihi.
Lieve groetjes Miranda
Ellen said…
Prachtig, Stella! Mooie corsage heb je gemaakt voor op je liftkaart. Rustige tinten, super. Ook dat houten blaadje staat heel mooi. Tsja... door het weg te geven kom je ook van je designpapier af ;) Grappig om te ien hoe je smaak in de loop van de tijd veranderd, hè?! Ik heb ook blokjes liggen waarvan ik nu denk 'wat moet ik ermee?'. Voor zo lekker slapen en morgen gezond weer op xxx
Kirsty Vittetoe said…
Glad you had a good time chatting with Ros.
I know this thing about craft room, that was my little aim too, but I guess I won't be able to make it as teaching 6 days this year had taken up most of my time.
This is a lovely card with such beautiful details and colors!
Andie Miller said…
Such a lovely lift. You got the tone and the feeling of the original in your card. My favorite colors too! That swoosh sentiment die cut is just fitting!
Sarah said…
Mooi rustig kaartje ! Ik gebruik op het moment ook minder designpapier en ik heb ook heel wat papier . Maar ik gebruik ze wel weer voor doosjes , voor achtergronden en wat ik niet meer mooi vind daar weten de kinderen wel blijf mee !!
P.s. kaartje CCCB bijna af .
Liefs Sarah
Joanne kramer said…
Mooi hoor! groetjes Joanne
Marjan Küppers said…
Beeldschone lift, heel mooie en zachte kleuren en wat mooi is ook de achtergrond! Fijn dat je weer meelift, Stella!
Ja, dat opruimen heb ik ook een beetje gedaan, want stempels verkocht enzo. Als ik iets al langer dan een jaar niet gebruik mag het wel weg van mij. Op den duur zie ik anders door de bomen het bos niet meer.
baileyrosy.com said…
I always feel so much happier working in a de-cluttered space and I find so many " lost " treasures. Two beautiful creations love all of the elements and the gorgeous colours.


Marie
Thea said…
Een prachtige lift op de voor jou zo bekende wijze, helemaal jouw kleurtjes en uitwerking. Zal eens kijken of ik ook mee gaan doen, heb nog wel een ideetje. Ik heb zoals je weet de buurmeisjes heel blij gemaakt met een doos vol "zooi" en dat waren dankbare ontvangertjes.

Fijne zondag,
liefs Thea
oh wat prachtig!! Zo mooi met die zachte kleurtjes!! Mijn 'opruimen' verzand vaak in het knutselen met oude materialen die ik dan weer tegen kom... schiet niet echt op dus!
GerJanne said…
Hoi!
Weer een prachtige lift!
Op dit moment is opruimen bij mij echt opruimen en niet weggeven/verkopen of zoiets. En DP, ja daar heb ik echt een zwak voor! Volgens mij heb ik genoeg voor de rest van mijn leven, maar ja...
Liefs,
GerJanne
Ilse said…
Wat een geslaagde lift, je hebt er weer een echte Stella versie van gemaakt ;-)
Ik kan mooi papier zo moeilijk laten liggen in de winkel, vooral het goedkopere papier en dat is dan net het gene dat blijft liggen. De echt mooie worden gelukkig wel goed gebruikt.
De nichtjes zijn wel blij als ik weer eens een lading papier voor ze meebreng.
Groetjes,
Ilse
Maria said…
So gorgeous and ever so pretty, Stella! Creative design and lovely color! I have plans of decluttering my craft room. I have lots of work to do!:)
Mona Pendleton said…
So pretty Stella! Love your take on the challenge! The embossed background looks fantastic!
Ros Crawford said…
Well done on your tidy up!! You can do mine when you get here..Lol! Fabulous card for the challenge ... That's not an easy one to CASE!
Audrey Pettit said…
Oh, I LOVE it! Awesome embossed background, and I love your tone on tone white base! And what a fun cluster corsage you created!
Miranda V said…
Wat een mooie, rustige en lieve kaart is dit geworden. Hele leuke lift! En heerlijk, zo een opgeruimde plek. We verzamelen zoveel, dus afstand doen van materiaal wat je toch niet meer gebruikt is voor jou en voor de ontvanger super fijn. :-)
Judith said…
Mijn favoriet! Deze lift, Stella, daar steel jij de show mee. PRACHTIG vind ik het geheel geworden!!!
Knap van je dat je aan het opruimen bent geslagen en ook definitief materialen weg doet. Ik hoop dat je nog wel de iDEE&post blijft houden? De volgende is ... oh, nee, ik mag nog niets vertellen (-;