Skip to main content

Practice, practice, practice.......

Imagine my surprise and delight when my
 husband came home with a lovely gift.
He bought me a set of Gansai Tambi paints.
Yes I know; he's a keeper:)

Watercolouring is quite new to me.
Last year when I was in Liverpool Ros
offered me the chance to try them.
I fell in love:)

Watercolouring means a lot of practice and it's fun! 

I started my card with a background which I
stamped with Versamark and 
heatembossed it with white embosing powder.
I started painting with simple brush strokes
 and added a sentiment:




Subtle shades, squares and some stiched dies:




I am entering this card in the current
 challenge at the AAA cards challenge.
The theme is "watercolour"



Thanks for stopping by!


Supplies:
Bazzil Cardshoppe Marshmallow
MFT Abstract Background stamp
Gansai Tambi paints
Versamark
Zing embossingpowder
PTI sentiment stamp
Square stitched dies


Comments

Mariken said…
Wauw, wat een geweldige verrassing van jou man!! Grappig, ik heb ze ook net aangeschaft! Erg leuk, mooie kleuren, ik hou er zo van!! Jouw eerste kaartje met de aquarelletjes is prachtig! Ga door, zou ik zeggen! Gezellige avond, xx
Greta said…
Oh my goodness--your first attempt is just fabulous, Stella! One of my favorite cards--you've inspired me! What a great guy you have!
Je@net said…
Vasthouden en nooit meer laten gaan, Stella!
Wat een schitterende kleurtjes heb je gebruikt en een erg mooie achtergrond zo gemaakt. Vind het een prachtige kaart geworden!
Ellen said…
Jij hebt een man die helemaal begrijpt waar jij (behalve van hem natuurlijk ;-)) van houdt! En wat een prachtig resultaat. Blijven oefenen en vooral ook van dit soort mooie kaartjes blijven maken. Gezellige avond!
Mac Mable said…
I've got a keeper my end too...aren't we lucky? Such delicate colours Stella and love the white embossed resist. All framed to perfection with the tiny square inside...great layout for this faublous card x
Danielle said…
Ik zou van mijn stoel vallen als ik dat mee mocht maken ;-) Wat super lief van je man! Ik hoef ook echt niet te klagen hoor, ben bang dat ik het zelf al gekocht of besteld heb voor ik de kans krijg verrast te worden ;-) En wat een gewèldig mooi kaartje!! Echt super gedaan, je hebt goed geoefend zo te zien want het resultaat is echt prachtig. Bij AAAcards.blogspot is de challenge deze keer watercolour en aangezien ik jouw kaartje zo mooi vind, zou ik 'm daar even linken ;-)
OMG - breathtaking!!!
So beautiful!! 😍
Greetings Elisabeth
Zo, die moet je inderdaad houden die man van je! Topcadeau en helemaal top kaartje. Ik vind hem adembenemend mooi!!!!
Nancy Soetaert said…
schitterend
zeker en vast je kaartje !
én ook het lieve gebaar van je man!
GerJanne said…
Wat lief!!! Van je man, bedoel ik! Hij heeft weer heel wat credits opgebouwd! ;-)
Je kaart is prachtig! Ik houd ervan, van waterverf en zigmarkers bijv!
GerJanne
Renate said…
Wauw!!! Dit heb je echt prachtig gemaakt. Het is een lekker fris kaartje.
Wat een bofbips ben jij zeg, met zo'n lieve man. Leuk dat hij zich ook zo interesseert in jouw hobby.
Gelukkig heb ik ook zo'n hubby. :o)

-xies- Renate.
Judith said…
Hij mag blijven (-;
Erg mooi, Stella! De volgende keer knutsel je met mij mee, goed?!
Je kaart is een PRACHTEXEMPLAAR!!!
Such a beautiful card Stella, looks like stained glass. You're have the perfect hubby too!!
hugs
Donna xx
Kirsty Vittetoe said…
That sure is a lovely background, wonderful made!
Juls said…
Beautiful soft colours xx
Ros Crawford said…
Well isn't he the sweetest! Your card is gorgeous and I am looking forward to seeing more of your watercolour gems now! Great BG stamp by the way! xxx
Marjan Küppers said…
Wat lief van hem! Snap dat je blij bent, zowel met het cadeau als met hem :)
Gaaf hoor, je kaart, een erg mooi en subtiel achtergrondje en mooi die witte rand met het stitchblokje in het midden.
Kara Lynne said…
He certainly knows the way into a crafty woman's heart! I love your gorgeous background and I can't wait to see more!
!neke said…
Heel leuk van hem !!!!!!
Je kaart is ook helemaal mooi geworden !!!!

groeten Ineke
Audrey Pettit said…
Oooh, Stella! This is gorgeous! LOVE your soft color palette and your watercolor background is amazing! Looks SO good with the white frame and the cool white embossed background!
What a great surprise gift from your hubby! Yes, he is a keeper! :D
Mona Pendleton said…
Such a pretty card Stella! Your watercolored background looks fabulous! Love all the stitched die cuts!
Maria said…
Oh, what a sweet husband you have, Stella! Your water coloring and embossed background is super lovely!!
Jenny Colacicco said…
Your hub is absolutely a keeper!! Thanks for sharing with us at AAA Cards - this is fabulous ! JEnny x
Melissa L. said…
Lovely, Stella! So soft and pretty. Beautifully designed. Thanks for playing along at AAA Cards.
Andie Miller said…
Oh so soft and pretty! I love the watercolor and you are in for a real treat of a time playing with them. This card is lovely and I'll look forward to more inspiration!